Son günlerde gördüğüm bir sorunu paylaşmak istiyorum. Bazen iş ilanı açmamız gerekiyor ve bu süreçte rakip firmaların ilanlarına da bakıyoruz. Özellikle Türkiye'deki firmalarda aşırı derecede üniversite mezunu saplantısı olduğunu gözlemliyorum. Mühendislik alanında aranan bir özellik olduğunu anlayışla karşılıyorum, aynı şekilde idari süreçlerde veya hukukta da böyle bir talep normaldir. Ancak satış pozisyonlarında ilan başlığını değiştirip saçma bir sıfat kullanarak yalnızca üniversite mezunu aranmasını doğru bulmuyorum. Aynı şekilde ofis içi çalışmalarda ilan başlığını değiştirip başına veya sonuna uzman veya kıdemli gibi terimler ekleyerek, temelde kolay bir Excel tablosu tutma işini sadece üniversite mezunlarına özgü hale getirmekte etik değildir. Bu durum bir bakıma işsiz genç nüfus faktörünü de tetikliyor. Çünkü staj gören veya staj yapmak isteyen lise mezunu gençler, bir staj yeri arama çabasına giriyor. Genelde buldukları staj yerinde köle gibi görüldükleri için eziklenerek ve kötü muameleye maruz kalarak stajlarını bitirmeye çalışıyorlar. Bu durumda birçok genç staj yerinden ayrılmak zorunda kalıyor ve yeniden iş arayışına giriyor. Hatta sektör değişikliğine kadar gidiyor bu durum. Şahsen artık bunun değişmesi gerektiğini, en azından lise mezunları için şirketlerin belirli kontenjanlar yaratması gerektiğini düşünüyorum.
Sizce?