Güldüğüm kadar üzüldüğüm birşey oldu

Ölüme ramak kala kurtulduğum kazadan sonra birileri "çok beddua aldın o yüzden başına bela geldi" gibi şeyler söyledi.
Fakat geri kalan büyük çoğunluk "verilmiş sadakan varmış" dedi.

Şimdi hangisi doğru?

Yaptığım güzel ameller mi beni ölümden kurtardı? Yoksa bu kazayı yapmamın sebebi başkalarının bedduasını almak mı?