Aylarca gelen zamlara rağmen sabit fiyat tutmama rağmen son 2 ayda 2 kez zam yapmak durumunda kaldım. İstisnasız her şeyin fiyatı artıyor; enflasyon, zamlar, personel maliyeti, döviz aklınıza ne gelirse aleyhimize oynuyor. Özellikle freelance olarak iş yapan insanların. Dün zam için görsellerin değiştirilmesi talebini ilettim çalıştığımız grafik tasarımcı arkadaşımıza, güncel fiyatlar nedir diye düşündüm kaldım ne desem diye. 100 kelime üzerinden fiyat vermek yerine 50 kelime fiyatı mı yazsam acaba? dolar olarak sabit fiyat şekline mi geçsem yoksa TL olarak yazmaya devam edip değişiklik yapmasam mı bilemedim. İnsanlar artık psikolojik olarak büyük sayıları, rakamları görünce her ne kadar bunun sebebinin enflasyon olduğunu ve alınan maaşlarında arttığını bilselerde korkuyorlar.

Enflasyon düşükken 100 kelime ücretine 13 TL ödediği hizmeti 20-22 TL görünce kendisini kötü hissediyor. Yalan yok bende kötü hissederdim kendimi. İnanın müşteri kadar bu durum benimde moralimi bozmaya başladı bir satıcı olarak. Hani esnaflar derler ya bu zamlar bizi de sıkıntıya sokuyor satışımız düşüyor, müşterimizle aramız soğuyor diye tam o esnaf modundayım şu an...