Karakola gitmedim işler uzuyor diye demişsiniz ama karakola gidince işler aslında daha hızlı ilerliyor. Direkt olarak dilekçe vb. gerekmeden müracaatınızı alıyorlar, müracaat savcısından veya nöbetçi savcıdan telefon ile durumu aktarıp talimat alıyorlar, ona göre yapılacak yazışmalar vs. kollukça yapılacak bir şey varsa telefonda alınan talimat üzerine yapılıyor, sonrasında tahkikat evrakınız hazırlanıp savcılığa gidiyor ve kayda girip bir savcıya tevzi ediliyor.

Savcılığa başvursanız da zaten işlemleri yürüten birim kolluk, savcılık sizin ifadenizi aldıktan sonra tahkikat ile ilgili yine polis veya jandarmaya yazı yazıyor. Yani kolluk kuvvetine müracaat ile savcılığa müracaat arasında zaten pek bir fark yok.