Kıymetli arkadaşlar, öncelikle olayın
doğrusunu bilelim.
Bu konu hakkında öncelikle ilk bakılması gereken kaynak
işçinin iş sözleşmesidir. İş sözleşmesinde "Deneme Süresi" adı altında bir madde varsa deneme süresi içinde bildirimsiz ve ihbarsız tek taraflı fesih etme hakkı vardır tarafların. (Hem işyeri için hem işçi için)
Deneme süresi 2 ayı geçemez, ancak toplu iş sözleşmeleri ile (TİS) 4 ay'a kadar uzatılabilir. Genellikle de bireysel iş sözleşmelerinde mutlaka deneme süresi konulur ve maksimum 2 ay olarak belirtilir. Eğer bu madde yazmışsa sözleşmesinde iş verenliğe hitaben beyaz bir kağıda yazılacak iki satır istifa / işten ayrılma bildirimi ile
o gün işten ayrılınır. 2 ayı geçmiş bir süre ise o zaman İş Kanunu hükmlerindeki ihbar önelleri devreye girer, hem işçi - hem işveren için.
Lütfen doğru yönlendirelim...
Alıntı
işveren çalışanı mahkemeye verebilir tazminat davası açabilir
Hele hele daha 1 ay çalışmış kişiye karşın bu hiç manıklı gelmiyor kulağa... İşveren ciddi zarar eder ve gereksiz masraflar ödediğinle kalır.