İki yıllık tecil hakkınız bulunmakta, askerlik şubesine gidip tecil hakkınızın 1 yılını ya da tamamını (2 yıl) kullanabilirsiniz.
Üniversiteye kayıt olduktan sonra üniversite siz mezun olana kadar ya da bölüm için tanınan tecil süresini sizin yerinize kendileri askerlik şubesine bildiriyor. Ama şu anda lise mezunu olup üniversite kaydınız olmadığını düşünürsek üstteki yazdığım gibi yapmanız gerekiyor.