Şimdi hocam debriyaja bastığınızda motor ile tekerlekler arasındaki bağlantıyı kesmiş oluyorsunuz hızınız ne olursa olsun bastığınız anda tekerlekler ile motor arasında bağlantıyı kesmiş oluyorsunuz. Eğer ayağınız gazda ilken vites değiştirecekseniz araç devri çok yüksek değilse mesela 1800-2000 devir gibi kavrama noktasında ise vites geçişleri sorunsuz oluyor ama devir kavramanın üstüne çıktıysa ayağınızı debriyajdan çektiğiniz an sarsılma yaşarsınız. Baskı-Balata verimliliği için vites değiştirirken debriyaja sonuna kadar basmanız ve ayağınızı tam olarak gazdan çekmeniz gerekli yoksa zamanla aşınan bilyaların dağılması neticesinde aracınızı servise götürebilirsiz. Yolda hareket halindeyken sol ayağınızı vites attırmıyorsanız debriyajda tutmayın bu durum baskı balatanızın zaman içerisinde aşınmasına sebeb olacaktır.
Bu konudan kaynaklı lakabım DSG şanzıman hocam
Dsglerde mekatronik sorunu çok oluyor. Bildiğim kadarıylada Dsg şanzıman mekatronik ile manuel şanzıman otomatiğe çevrilmiş oluyor.