Konu değil de bence canım R10'un veritabanı çok şişebilir

Şahsi düşüncem bilgi forumun da gereksiz görüyorum.
Hocam mesaj yazılması daha mı az şişiriyor veri tabanını. bence ikon smiley vb. daha az yer kaplar. her mesajda minimum profil bilgileri gözüküyor zaten.
Ha işte bu