Fahrettin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
İlk sene yaptığınız sözleşme sonunda yeni bir sözleşme yapmadıysanız sadece kiraya yapılacak zammı kararlaştırdıysanız kiralama sözleşmeniz süresiz şekle geçer. İhtar çekip dava açması vs. gerekiyor. Bu süreçte çok uzun. Ama buradaki en önemli konu kirayı ödemeye devam etmeniz. Kira ödemeniz için size bir hesap numarası vs. vermezlerse kira ödemediğiniz gerekçesiyle dava açabilirler. Haklı olduğunuzu ispat etmeniz gerekir. Uğraşırsınız. Bu nedenle kira ücretini PTT ye yatırmanız gerek. PTT memuruna olayı anlatın. Sadece iban istedim vermediler, kirayı ödeyemiyorum kısmını. Ben bu kişinin adına parayı yatırmak istiyorum diye. Parayı yatırdıktan sonra size bir dekont verilir. Onu da ev sahibine ve emlakçıya gönderin. Kirayı ödediğiniz sürece çıkmak istemiyorsanız dava açmalarını bekleyin. Dava sonunda sizden yargılama giderlerini isterler sadece. Onun içinde en iyi ihtimalle 1 - 1,5 sene var. Oda kazanırlarsa. Dava açarlarsa avukata danışırsınız. Kazanma ihtimaliniz bile olabilir. En nihayetinde size resmi bir tebligat ulaşana kadar kirayı ödediğiniz sürece çıkmanıza gerek yok. Tebligat gelince bir bilene danışırsınız.
hocam öncelikle uzun uzun üşenmeyip açıklamışsınız teşekkür ederim ama sorun şu ki ben yeni ev sahibinin ismini cismini nereli olduğunu bile bilmiyorum tek bildiğim yabancı olduğu ve türkçe konuşamadığı. emlakçıya söyledim bana tapu fotoğrafıyla beraber iban gönderin diye oralı olmadılar hatta acaba dolandırıcılar mı diye bile düşündüm. ben kiramı ödemek istiyorum zaten ama kime ödeyeceğimi bile bilmiyorum. normalde ev sahipleri kiracının peşinden koşar ödeme yapsın diye ben ev sahibin peşinden koşuyorum kiramı ödemek için