Gelistirici adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Başta amerika olmak üzere pek çok farklı ülkedeki asgari maaşlar saatlik çalışma bazlı hesaplanıyor.

Sizce Türkiye de de asgari maaş saatlik mi olmalı yoksa bu hali iyi mi?
Veya belki 4 saatlik periyotlara göre hesaplanabilir vs vs.

Sizin bu husustaki görüşünüz nedir?
Asgari ücretin saatlik olması işverenin hiç işine gelmez.
Asgari ücreti bırakın saatik, haftalık yaparsanız iş veren senede 12 maaş yerine 13 maaş öder.
Çünkü senede 12 maaş alınıyor ama bir sene 48 hafta değil.
Aynı şekilde işçi de ücretler saatliğe dönerse 9 günlük bayram tatiline isyan eder.
Çünkü 9 gün tatil yapmak o ay %30 eksik maaş almak demektir.

Normalde maaşın saatlik olarak hesaplanması gerekir.
Böylece işveren 8 saat parası ödeyip 12 saat çalıştıramaz.
İşçi de tatil yaptığı zamanların kaytardığı zamanların parasını işverenden alamaz.
Verimlilik için ve işçi hakları için saatlik hesaplama daha idealdir.

Ancak bizim kültürümüzde bu tarz sistemler kesinlikle suistimal edilir.
İşveren 10 saat çalıştırıp 8 saat yazar.
İşçi de kaytarmak için her türlü fırsatı kullanır.