Sorma hocam evin değeri 2 milyon TL.
Ev sahibi 3000 TL olan kirayı 5000 TL yapalım artık demiş komşumuza. Komşumuz vicdansız, haysiyetsiz saydırıyor.
Adam 2 milyon lirayı bankaya koysa hiç başı ağrımadan aylık 30 bin TL alıyor. Evi eskidi derdi yok, emlak vergisi yok, gelir vergisi yok, kiracı kirayı geciktirdi derdi yok. Kombi bozuldu kiradan düşerim derdi yok. Kısacası hiçbir derdi yok.
Ben o konunuza da yazmıştım zaten. Kimse yanlış anlamasın genelde ev yatırım aracı olduğu için ana parayı riske etmemek için kiraya verilir (parayı faize koymak yerine). Benim hep gördüğüm şu oluyor, her şey yasal olarak yürütülüyorsa (vergisi vb) faiz getirisi / 2 fiyatı benim için kira bedelidir. Görüyorum ki ev sahipleri bu konuda bayağı insaflı 1 milyonluk eve 7500 yerine 5000 istiyorlar. Kira bedelini evin değeri bölü 20 yıl üzerinden hesaplamak falan 2000 li yıllarda vardı, bu enflasyon ile öyle durumlar olası bile değil artık. Yani şu an 1 milyonluk ev için 5000 isteniyorsa, ekonomi böyle devam ederse seneye ev 1 milyon kalsa bile o kira 10 bin olacak.