herkes nasibine düşeni alır. nasip kısmet diye zamanımızı harcıyoruz yapacak başka bir şey var mı ?
nasip elbetki ancak bu tarz yaklaşımlar ne kadar dogru buda muamma
Yıllar evvel bir özel okulda bilgi işlem müdürüydüm. bursluluk otomasyonu istiyorlar. bursluluk sınavına 5 gün kala, yaklaşık 7 firma geldi. fiyat olarakta bundan 5 yıl önce 150 bin tl altı fiyat veren yok. ve süreç ile ilgili en aşağı 3 ay süre belirlediler. ekip olarakta 5 kişi her firmanın teklifi. daha sonra okulun genel koordinatörü benim geçmişimi araştırıyor ve yazılımcı olduğumu görüyor. yaptığım işlere bakıyor. sonra okul sahibi ile konuşuyor. bana geldiler dedilerki sen bu işi yaparsın. bende mağdur etmek istemedim. aksi halde bu tür işlerle uğraşmak benim işim olduğu için dedim yardımcı olurum fakat ek ücret alırım. zar zor 15 bin aldım. 3 gün içerisinde tamamen sistemi kurdum. yaklaşık olarak 100 işçinin çalıştığı bir bursluluk sınavı bu. kayıt almak düzenlemek silmek sms ile bilgilendirme. yaptığım yazılım bu işi tek başına yapıyor. ve bursluluk sınavı günü tek bir tuşla tüm salonların sıraların listeleri pdf olarak dışarı aktarılıyor. raporlama işide cabası. yönetim panelleri vs. ben tabi diğer firmaların verdiği fiyatı sonra öğrendim. bu tarz müşteriler maalesef ki ülkenin her karesinde. avrupada bu işi yapmış olsam belki de 500 bin dolar gibi bir para alırdım. burada ise o insanların 10 günde kazandığı bir rakam
haklısınız malesef deger kalmadı bu meslek ölüyor bunu anladım