CytSaiN adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Üreten işinin hakkını almasa o işi yapmaz ki ben de onu diyorum.
farklı bir şey söylemiyorum zaten bir işe fiyat biçerken biraz da adil olmak gerek onu söylemeye çalışıyorum.
sen işi yapanın belirlediği fiyata okeysen, pazarlık yapıp sömürmüyorsan hiç bir sorun yok zaten.

yani üreteni ezerek yaptığın aracılık işini de bir müddet sonra öldürürsün.
piyasa da iş yaptığın herkesi yaşatacaksın ki çark dönsün, pazarın genişlesin.

mesela senin aracılıktan kazandığın 100 tl var.
üreten 30tl fiyat koymuş, o adama da 10liraya yaparsan çalışırız demek işin etik ve ahlaki tarafını oluşturuyor.

kısaca alan razı satan razı olduktan sonra gerisi kimseyi ilgilendirmez oraya kadar aynı fikirdeyiz. sadece ölücü olmamak lazım. pazarı bitirmekten başka bir işe yaramaz.

bak mesela ülke de serbest piyasa var diye ekonomi çöktü bedelini herkes ödedi.