Sorunun cevabı gayet basit aslında, evrensellik. Türkiye sadece Türkçe bilen halka, yani yerel halka hitap etmiyor, aynı şekilde diğer ülkelerde sadece kendi yerel halklarına hitap eden ürünlerin satışını gerçekleştirmiyor.
İstenildiği kadar o ürünler alınmasın, yine üretilecek yine satılacak. Evrensel ticaret dengesini değiştiremez kimse.

Haklılık payı şu noktada var, küçük çaplı bir firma söz konusu, evrensele açılacak imkanı sıfır, konumu belli lakin üretilen ürünler ağırlıklı İngilizce içeriyor. Aslında bu noktada kendi işini de baltalamış oluyor. Belirli bir noktadan sonra o ürünlerin satışını gerçekleştirse, örneğin evrenselliğe açılabilecek imkanı elde edince.