Arkadaşlar dışa bağımlılıktan olduğunu söylüyorsunuz ama döviz bu kadar artmadı bu neyin fiyatlaması oldu onu anlamadım; enflasyon desek diğer ürünlerin hepsi tuvalet kağıdı kadar zamlanmadı, dışa bağımlılık desek e döviz de bu kadar artmadı 2-3 ay sonraki kurun fiyatlamasını mı yaptılar
Hocam dışardan hammadde getirirken sadece dolar yüzde 20 arttı üründe o kadar artacak olmuyor
Dolar artıyor hammadde fiyatı artıyor, gümrükte alınan vergi artıyor, ürünü taşımada kullandığın mazot arttığı için lojistik giderleri artıyor, bununla birlikte fırsatçılarda üstüne koyuyor al sana yüzde 100 zam
Birde Çinden ürün getirirken dolar önemli değil Çin para birimi yuan üzerinden alınıyor mal. Yuan son 6 ayda Türk lirasına karşı yüzde 100 arttı neredeyse. Buda çok büyük etken tabi
Örneğin şu olay var; Çin'den mal 6 ayda geliyor. Adam mesela 6 ay önce sipariş vermiş atıyorum o zaman 10 bin liraya almıştı ürünü. 6 ay sonra ürün adama ulaşıyor. Adam bi bakıyora aldığı ürün TL değer kaybettiği için şuanki fiyatı 20 bin lira olmuş. Adam onu 20 bin liranın üzerine karını koyarak piyasaya sürüyor 10 binden hesaplamıyor. Niye çünkü birdaha o malı getirtmek istese 20 bin lira ödeyecek. 10 bin liranın üstüne5 bin lira kar koydu 15 bine piyasaya sürdü ama elindeki mal bitince o malı çinden 15 bine getirtemeyecek mal 20 bin oldu

olay bu.