xistanbul34 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
bende bunu anlamıyorum mesela memuriyet yada mesleklerin çoğu insanı ne uzatır ne kısaltır yaşamını sürdürmesini sağlar babam 30 senelik memur adam 55 yaşına geldi malı mülkü çok şükür ama yaşadı mı dersen hayır bu hayata bir kere gelip bir şeyler almak için aydan aya taksit ödemek ve buna şükür etmek kusura bakmayın bu bana çok dar geliyor
Diğer tarafın eksileri tabi ki var ama artılarla eksileri karşılaştırınca daha cazip geliyor yukarıda bir arkadaş yazmıştı bir ay 5 bir ay 20 bir ay -1 olur ticaret böyle bir şeydir diye aralarda ki farka bakar mısın? Birde her ay 5-6 sabit stabil gelir düşünelim evim var arabam var kira derdim yok ev geçindirme derdim yok yarısını yiyip yarısını kenara atsam kaç sene sonra ev alabilirim mesela? Ben o parayı kenara atana kadar o ev kaç bin artar bence sonsuz döngüye gireririz yani demek istediğim stabil sabit bir iş maaş evet garanti evet geçindirir ama büyütmez mutlu etmez yani bilmiyorum ben mi yanlışım siz mi yanlışsınız hep bu tarz düşündüm halada öyleyim her sabah işe kalktığımda, işteyken aslında kaybetmekten korktuğum bir şeyde yok yıllarca kolay para peşinde 2 güzel iş parası yemişimdir Ama şuanki konumumda burayı bırakıp bir işe girişip o işte başarısız olma lüksüm yok hem maddiyat olarak hem psikolojik olarak beni şuan geride tutan sadece bu
Memumiyette de yükselme var 20 25 bin lira maaş alan memurlar var. Zaten 5 6 bin memur maaşı kalmadı en düşük seviyesi bile ocaktan sonra onu geçecek zamlardan sonra. Ayrıca çok fazla boş zamanın kalacak memuiyette bunları değerlendirerek ek gelir kazanabilirsin. ESNAF kan ağlıyor şimdi hangi işi yapmak istesen önünde engel. O kadar kolay işler değil girince anlayacaksın ki girmişsin 2 iş batırdım diyosun yarın tekrar tekrar batmayacağının garantisi var mı? o yaptırdığın uygulamaların tutacağının para kazandıracağının garantisi var mı? Memur adama her kapı açıktır ev tutarken bile memur kefil isteniyor bu ülkede memur kefilin yoksa sana ev bile vermiyolar ev. istersen trilyonların olsun adam memur kefil istiyor? neden sence? Kredi çekeceksin hangi bankaya gidersen git istediğin krediyi alıp çıkarsın neden? Normal bir işten bahsetmiyoruz ki bırakayım sonra da geri dönerim işim tutmazsa diyesin istifa edince geri dönüşü de yok diye biliyorum o kadar çalışıp didinip girmişsindir memuiyete kpss ye çalıştığın zamanlar emekler hep çöp olacak yarın birgün belkide çok pişmanlık çekeceksin burada büyük bir risk var