Bir Kayserili olarak ev sahibinin nereli olduğunu neden yazdığınız merak ediyorum )))
Şaka bir yana ülke ekonomisi zor dönemden geçiyor.
Hepimiz biliyoruz ki enflasyon %16,5 değil en az 2 hatta 3 katı.
Ev sahibi yıllık kazancının alım gücünü korumak istiyor.
Kiracı da devletin açıkladığı doğru olmayan enflasyon rakamlarına göre zam aldığı için gerçek enflasyona göre artış yapmak istemiyor.
2 taraf da ekonomik olarak çıkarlarını ve kazançlarının alım gücünü korumak istiyor.
Ve işin sonunda kötü ekonomi yönetimi sonucunda vatandaş bir birine düşüyor ev sahipleri şeytan ilan ediliyor.
20 senedir ev sahipleri enflasyonun 2 katı zam istemezken neden bu sene istiyorlar diye sorgulamak lazım.
Eğer tahliye taahüdü imzalamadıysanız ve kontratta kira artışı tüfeye endeksli ise kontratta yazan zammı yaparsınız ve ev sahibi rahatsız ederse şikayet edersiniz.
Yasalar çoğu durumda kiracıdan yanadır.
Ama kontratta tüfe-üfe ortalaması yazıyorsa üfe şu anda %43, tüfe %16,5 ortalaması %30 yapar.