Bir ülke yönetiyorsunuz ve bu ülkede yıllardan beri süregelen mülteci sorunu var. 4000 Km ötenizde ise başka bir ülke var. Bu ülkede ise bir devlet askerlerini çekiyor ve benim gözümde terör örgütü olan bir oluşum ülkeyi ele geçiriyor ve 2. bir mülteci dalgasıyla karşı karşıya kalıyorsunuz. Ne yapardınız?
1- Ülkeyi ele geçiren örgüte topyekün savaş açıp milyonlarca mülteciyi ülkenize akın etmesini mi isterdiniz?
2- Ülkeyi ele geçiren o örgütle bir şekilde (başka devletleri de yanına alarak) diplomasi yoluyla bir şekilde anlaşıp o ülkenin vatandaşlarının haklarını koruyup ülkelerinde kalması adına çaba mı gösterirdiniz?
3- Başka bir yol mu denerdiniz?