Karamsar düşünceler hoşuma gotmiyor edebi işlerde nedense. Umut olmalı içinde şiirin bence. Güzel günler, gerçekleşecek umut dolu hayaller.

İnsan kendini karamsarlıkta değil, karanlık içinde ışığa giderken görmeli kendini. Umutlanmalı ya da bunlarda geçecek deyip geleceğe bakmalı.