30 TL kar. Yok 80 TL kar oluyor. 10 TL zarar bile olabilir orası karışık.
Edit: Burası Ticaret forumu değil mi abi 10 TL diyen bile var.
Matematiği geçtim. Gerçeklik olarak 50 TL veriyorsun 60 TL alıyosun.10 TL kar ettim.
70 TL ye tekrar alıyorum önceki 10 TL kar zarar oldu bunlar birbirini götürdü.
En son elimde 80 TL elimde var. İlk başta da elimde 50 TL vardı. Kar 30 TL değil mi?
Elinde 50 TL vardı demiyor, mal alım satımındaki kazancı soruyor elinde 50 TL olduğunu bilmiyoruz. O zaman 60'a sattığımızda 70'e nasıl geri aldık demek ki elimizde 60 TL vardı +10 kar edip malı almışız mı diyeceğiz?
İki alım satımdan edilen kar 20 lira olur.