Bildiğim kadarıyla şu an piyango, loto vb. tüm kumar işletmeleri özelleştirildi. Yapılması gereken bir sonraki adımı yukarıda yazdım.
Sosyal medyayı denetleyip işlenen suçları cezalandırmak da devletin sorumluluğudur.
Sıradan doIandırıcılıklar konusunda uyanık olmak yetebilirken nitelikli doIandırıcılıklar vatandaşın algı seviyesinin üzerinde gerçekleşmektedir. İşte burada devletin sorumluğu daha da artıyor.
Denetleyip gerekli yaptırımları yaptığında devlet sorumluluğunu yerine getirmiş olacaktır.
Bazı işler yapısı gereği siz onaylamasanız da vatandaşa sunulmak zorundadır. Bunu yapmadığınız zaman vatandaşınız farklı arayışlara ve merdiven altlarına yönelir. Kumarı bir ülkeden yok edemezsiniz. Sigarayı da edemezsiniz. Alkolü de edemezsiniz. Azaltılması için stratejiler planlarsınız ama yok edemezsiniz. Stratejiden anladığınız yasaklamak ve kısıtlamak ise bunda asla başarılı olamazsınız. Bknz. Türkiye. Sigaranın fiyatını sürekli vergiyle şişirdiler, pahalı yapalım ki kimse içmesin. Ne oldu? Bir paket sigara parasına 5 paketlik tütün alıp sarıyor insanlar. Kumarı yok etmeye çalıştınız ve şans oyunlarını özelleştirdiniz. Bir şirkete halkınızın oynadığı şans oyunları üzerinden % verdiniz. Oysa bu parayı devletin kasasına koyup bu bahsettiğiniz hedefler için kullanabilirdiniz. Biranın şişesini 15 TL yaptınız ne oldu? 3 Bira içip şöyle keyifleneyim diyeceği yerde insanları bir bira parasına bonzai ile tanıştırdınız. Bu işlerle böyle mücadele edilmez. Kripto para borsalarıyla da...