Hocam bunun sebebi aslında vatandaşların döviz tutması değil. Döviz mevduatları 236 Milyar Dolar. Ancak bunun küsme ile bir alakası yok. Şuanda Türk parasına dünyada talep yok. Tamamen o yüzden. Yani yurtdışından yatırımcı gelmiyor. Kendi ürettiğimiz doğru düzgün birşey yok Yurtdışına ihraç edebilecek kalite ve hacimde. Dolar o yüzden yüksek. Sırf Dolar değil. Bugün annemize babamıza sorsak fakir diye bildikleri Bulgaristan dahi, para değerinde, Türk Lirası'nın 5 katı.
Acil üretim gerek, acil yatırımcıların yurtdışından getirdikleri dolarlarını döndürebilecek bir iç piyasa alım gücü gerek.
Üretim yapılmayacak
Yatırımcı gelmeyecek
Dolar düşmeyecek
45 yıllık tecrübeme dayanarak konuşuyorum. Bu saatten sonra bir beklenti içine girilmez.