Uzun yazmıştım ama tarayıcı hatası nedeniyle silindi.
Şimdi kısasını yazıyorum.
Benim gözlemin;
- Ya yönetici olun.
- Ya çalıştığınız firmada kullanılan iskeleti sağlayan teknolojilerde uzman olun.
- Ya çalışırken, freelance hizmet vermeye başlayın. Şahıs şirketiyle hizmet vermeye geçersiniz, işsiz kalırsanız.
- Ya yurt dışına çalışmaya gidin, süreyi uzatın. Gelir imkanları daha iyi olduğundan yaşlanınca birikim olur.
- Ya da genç yaşta işletme kurun ve işleri büyütün.
Onlarca yol var ama hepsinde gerekli olan sürekli gelişim ve yeni teknolojilere adaptasyon. Senior yani uzman seviyesinden bir tık düştüğünüzde risk artıyor.
Bir de imkanınız olursa mutlaka evinizi almaya ve biraz birikim yapmaya bakın. Emekli maaşı yetmiyor, bir şekilde emekli olunsa bile.
Sokakta kalmak dışında her şey bertaraf edilebilir bir şekilde hayatta, ufak seviyede borç harç kredi vs ile.
İyi bir yazılımcı her zaman iş bulabilir veya freelance karnını doyurabilir bana göre.
Zor olan tasarımcının ve yöneticinin işi bu sektörde.
Başarılar diliyorum.