Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
kan degerleri ve akciger grafisi/ tomografisi ile hastalar değerlendiriliyor. Gerekli görülen hastalar yatırılıyor evde tedavi olabilecek hastalar tedavi verilerek evde karantinaya alınıyor. Toplam 14 gun karantina uygulanıyor bu süre zarfında genel durumumda kötüleşme ateş şikayetinin devam etmesi gibi şikayetleri olan hastalar tekrar acil servislere başvuruyor. Şikayetleri gerileyen hastalar ise 14. Gunden sonra karantinadan çıkıyor. Bakanlıgın son rehberine gore tedavi ve takip yapıyoruz. Son rehberde kontrol test istemi yok. Dunyada genel olarak bulaştırıcılık suresi 14 gun olarak kabul ediliyor. Ancak 28 güne kadar bulaşıcılık oldugunu bildiren vakalar da var. Aynı zamanda bir kez gecirmek koruyucu değil. Geciren hastalar bir daha geçirebiliyor. Bu nedenle herkesin mümkün oldukça evde kalmalarını öneriyoruz...
peki siz evde kalıyor musunuz doktor hanım? tatiller falan filan