Arkadaşlar mevcut covid19 testi pozitif çıkan ve 14 gün karantinaya kendini kapatan arkadaşlar 14. günden sonra ne yapıyor ?
Yeniden test vermeye gidiliyor mu ? test yapmak için aranıyorlar mı yoksa evemi geliyorlar test için ?
Yada 14 gün geçiren direk sokağamı çıkıyor ?
Test yaptırmadan 14 gün bekleyip yada daha erken kendini dışarı atanların olduğunu duydum. Bu kadar bilinçsiz olamaz insan evladı.
kan degerleri ve akciger grafisi/ tomografisi ile hastalar değerlendiriliyor. Gerekli görülen hastalar yatırılıyor evde tedavi olabilecek hastalar tedavi verilerek evde karantinaya alınıyor. Toplam 14 gun karantina uygulanıyor bu süre zarfında genel durumumda kötüleşme ateş şikayetinin devam etmesi gibi şikayetleri olan hastalar tekrar acil servislere başvuruyor. Şikayetleri gerileyen hastalar ise 14. Gunden sonra karantinadan çıkıyor. Bakanlıgın son rehberine gore tedavi ve takip yapıyoruz. Son rehberde kontrol test istemi yok. Dunyada genel olarak bulaştırıcılık suresi 14 gun olarak kabul ediliyor. Ancak 28 güne kadar bulaşıcılık oldugunu bildiren vakalar da var. Aynı zamanda bir kez gecirmek koruyucu değil. Geciren hastalar bir daha geçirebiliyor. Bu nedenle herkesin mümkün oldukça evde kalmalarını öneriyoruz...