Merkezi yatay geçiş yapabilirsin, ya da ortalaman yüksek ise ortalama ile yatay geçiş yapma hakkın var
arkadaş güzel anlatmış ben de biraz açayım hemşehrim.
merkezi yatay geçişi yerleştiğin seneki puanına göre yaparsın, bu şöyle olur mesela okuduğun üniye 390 puanla girmişsen, 390'ın altında olan herhangi bir ilde herhangi bir bölüme yerleşebilirsin.
yatay geçiş de hem ortalamaya göre olabilir, kimi okul ortalamayla birlikte yerleştiğin seneki puanı da dikkate alıyor. gitmek istediğin okulu kararlaştırıp öyle hareket etmen daha doğru olur.
Teşekkürler cevaplar için peki şuan kazandığım üniversiteye mecburen bir yıl gitmek zorunda mıyım? Yani geçiş ne zaman yapılabilir?