arkadaş güzel anlatmış ben de biraz açayım hemşehrim.
merkezi yatay geçişi yerleştiğin seneki puanına göre yaparsın, bu şöyle olur mesela okuduğun üniye 390 puanla girmişsen, 390'ın altında olan herhangi bir ilde herhangi bir bölüme yerleşebilirsin.
yatay geçiş de hem ortalamaya göre olabilir, kimi okul ortalamayla birlikte yerleştiğin seneki puanı da dikkate alıyor. gitmek istediğin okulu kararlaştırıp öyle hareket etmen daha doğru olur.