stkersln adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Şuan şehir dışında kaç aydır elektriği iptal etmesini istiyorum oyalayıp duruyor. Eve ben yerleşecem yerlesemiyorum.
Bu konuyla ilgili ne yapılabilir, adamın adına olan elektriğini ben iptal edebilir miyim?
Ekonomi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
elektrik kurumu herhalde borcunu almadan yenisini açmaz. Ama açması lazım illa bir yolu vardır.
Öncelikle evinizze siz veya yeni kiracı geçiyorsunuz ve oturuyorsunuz. Kullanmadan önce bir güzel sayaç resimleri çekiyorsun, Son fatura ve sayaç kullanım miktarını kaydediyorsunuz. Elektrik idaresine gitseniz bile eski borçtan dolayı iptalde etmediklerinden sayacı üzerinize alamıyorsunuz.

Eski kiracı fatura ödemeyip kaçtıktan sonra yeni kiracı evde oturur iken muhtarlığa gidip eski kiracım kaçmıştır elektrik saatini üzerimize alamıyoruz diyerek muhtarla birlikte eve gidiyorsunuz.

Muhtar yeni kiracının oturduğunu gözleriyle görüp muhtarlığın resmi evrakına eski kiracı terk edip gitmiştir yeni kiracı oturmaktadır diye evrakı doldurup muhtarlık kaşesini basıp onaylıyor.

Bu belge ile elektrik idaresine gidip yeni abonelik başvurusu yapıyorsunuz.
(Elektrik idaresinde birisi beni uyarmıştı sağ olsun onun yönlendirmesiyle yaptıklarım bunlardı. Sorunsuzca hem elektrik hem su aboneliklerini iptal edip yeni abonelikleri üzerimize aldık.)

NOT: Muhtarla eve gittiğinizde işi sağlama alıp SU, Elektrik idaresi ve Doğalgaz idaresine 3 tane ayrı kurum için dilekçe doldurtup kaşeletiniz.
Hatırlatırsanız, Akşam eve geçersem örnek dilekçeyi özel mesajla gönderirim.