Biz bindirim yapmadan indirim yapıyoruz ama şu an çok oynamıyoruz fiyatlarla. Tüm ürünlerimizi aktif ettikten sonra genel olarak indirimli şekilde yansıtmaya çalışacağız müşteriye. Az kâr, çok satış.
Geçen sene efsane cumada %25 indirim yaptım. Efsane cuma sonrasında hiç indirim yapmadım. Ölü sezonum da bile fiyat düşürerek satış yapmaya çalışmam. O yüzden ben de bindirim yapmadan indirim yapıyorum. Geşen sene efsane cumada 15 günlük siparişi 1 günde almıştım. Ama efsane cumanın öncesinde ve sonrasında siparişler yavaşladığı için ay sonunda ciroda ciddi bir artış oluşmamıştı.
Yani efsane cumada indirim yapınca o ayki karlılığı arttıracak bir satış mümkün olmuyor mal satıyorsanız.
Hizmet satanlar için durum farklı olabilir.
Ama muhtemelen o indirimi yapmasaydım insanlar sipariş vermeyebilirdi ve o ay kötü bir ciro ile kapatabilirdim.
Yani bu efsane cuma indirimleri yüzünden insanlarda bir beklenti ve alışverişi öteleme hissi yaratıyorlar.
Ekimden itibaren satışlarda yavaşlamalar başlıyor ve efsane cuma ile patlıyor.
Ama 3 aylık dönemler halinde düşünürseniz, muhtemelen efsane cumanın karlılığınıza çok ciddi bir katkısı olmuyor.