Türkiye'ye internet geldiğinden beri kullanıyorum. Bir modemin kendi kendine bozulduğuna hiç şahit olmadım. 1 kez modemim bozulmuştu onda da köpeğim üstüne işemişti

Evimde access point ve router birçok cihaz var. Bu cihazlar bozulmaz diyebilirim.
Ürün konusuna gelirsek Zyxel modemleri pek tavsiye etmiyorum. Özellikle ping sorunu ve wifi ağ kopma sorunu çok fazla yaşanıyor. Tabi bunu wifi bağlantı için söylüyorum. Sorun yaşamayanlar illa var ama Turktelekom genelde TD-W9970 bu Tp link cihazını verir, ben Zyxel'i tercih etmem. Bunu test etmek gerekiyor Ethernet üzerinden kopmalar yaşanıyor mu bilmiyorum. Eğer yaşanıyorsa hat ile ilgili bir sorun vardır.
Zyxel modemlerde ayarlarde "xDSL İstatistikleri" gibi bir sekme vardı orada hat değerleri yer alır. Onu bizlerle paylaşabilirsiniz.
Ben sizin için bir ağa bağlandım.
Modem Zyxel VMG3312-B10B bu.
İstatistikler şu şekildeydi.
ADSL Training Status: Showtime
Mode: ADSL2+
Traffic Type: ATM Mode
Link Uptime: 5 days: 4 hours: 31 minutes
================================================== ==========================
ADSL Port Details Upstream Downstream
Line Rate: 0.807 Mbps 4.128 Mbps
Actual Net Data Rate: 0.799 Mbps 4.096 Mbps
Trellis Coding: ON ON
SNR Margin: 10.9 dB 30.1 dB
Actual Delay: 0 ms 0 ms
Transmit Power: 12.4 dBm 20.0 dBm
Receive Power: 4.7 dBm 4.7 dBm
Actual INP: 0.0 symbols 0.0 symbols
Total Attenuation: 8.8 dB 21.0 dB
Attainable Net Data Rate: 0.890 Mbps 18.268 Mbps
Ek bilgi:
Hat değerleri nedir:
Signal to Noise(SNR) Margin (Gürültü değerleri)
0 dB - 6 dB Dsl bağlantısı gerçekleşmez ya da sürekli düşer.
7 dB - 14 dB Dsl bağlantısı gerçekleşir fakat düşme meydana gelebilir.
15 dB - 25 dB Hat kalitesi iyi.
26 dB - 30 dB Hat kalitesi çok iyi.
31 dB - 35 dB Hat kalitesi mükemmel.
Attenuation (Zayıflama değerleri)
0 dB - 20 dB Santrale çok yakın.
20 dB - 30 dB Santrale yakın
30 dB - 40 dB Santral mesafesi iyi
40 dB - 60 dB Santral mesafesi ortalama
60 dB - 65 dB Santrale uzak
SNR marjı yüksek olması iyi en az 15 olmalı zaten
Attenuation değeride mümkün oldunca düşük olmalı
Bu bilgiler hemen hemen son tüm cihazlarda var. Bunları inceleyip hat değerlerinizi konrol edebilirsiniz.
Belki sorun hattır ama cihazın sürekli bozulması normal bir şey değil. O size bozuk denen ilk modemi bir arkadaşınızda keşke deneseydiniz. Bu bozuk olan cihazınızı yine bir arkadaşta deneyin derim.
Szie bozuk diyen gelip modemi test edip te mi bozuk dedi yoksa telefondan mı dedi bilemiyorum.