hhbozlak adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Çindeki elektrik enerjisinin %80+ sının barajlardan elden edildiğini varsayarsak bunları taşımak için işte böyle devasa direkler gerekiyor. Bize lazım değil bunlardan çünkü bunun binde birini falan üretiyoruzdur, onu da tahta direkler bile taşır.
Nükleer, termik santrallerde üretilen elektrik neyle taşınıyor hocam kovayla mı Bizde de var bu voltajlara yakın hatlar

Direklerin yüksek olmasının nedeni tam o değil aslında yani yüksek olmasıyla ilettiği güç arasında bi bağlantı yok 50 metre de olabilirdi,Bu direkler 2600 metre genişliğinde yoğun gemi trafiğine sahip bir boğazın üstünden geçiyor, boğazdan çok yüksek gemilerin de geçmesi nedeniyle mecburen direkleri normalin çok üstünde büyük yapmak zorunda kaldılar.