FLetcher adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
E-fatura mükellefi biri olarak rahatlıkla söylebilirim ki e-arşiv dünya'nın en büyük kolaylığı.
Ancak e-fatura ile e-arşiv arasında şöyle bir farklılık var, e-fatura'ya geçen şirketlerin çoğu yıllık cirosu 10 milyon tl ve üstü olan şirketler. bizim iş yaptığımız alanda bunlardan çokça olduğundan fatura getir götür muhabbeti ortadan kalkıyor. fatura geldi / gelmedi muhabbet de. hepsini geçtim bunlara ödediğin dünya para da...

e-arşiv bundan da güzel, birincisi fatura bastırmaya para vermiyorsun. eğer çok sayıda baskı yapan güzel bir yazıcın varsa her gelene e-arşiv fatura verip gönderiyorsun. son zamanlarda avm'lerde bunu görüyorum. e-fatura mükellefi olmasanız bile kesebiliyorsunz e-arşiv faturayı. ekstradan fatura koçanı falan bulundurmanıza gerek yok. her yerden faturanızı düzenleyebilirsiniz.
ben https://portal.ozelentegrator.com/lo...ml?returnUrl=/ burayı kullanıyorum. muhasebe programım burayı önerdi ben de entegrasyonları olduğu için buraan devam ettim. epey para verdim kontöre ama sistemlerini beğeniyorum.

şirketlerin güvenilirliğine gelince benim bildiğim bu hizmeti herkesin vermesine olanak sağlamıyorlar zaten. yani kafana göre hosting açıp gidip millete bu hizmeti veremiyorsun. ciddi yükümlülüklerin var. insanların faturalarını falan uzun süre sisteminde tutman ve güvenilirliğini sağlaman lazım. birisi bu belgeyi alıyorsa sen rahatta ol derim.
umarım kısa süre içinde herkes bu sisteme geçer ve devlet de şirketler de rahat eder. takibi kolay. her yerden erişim var. dijital çağda bir gereklilik.
zaten hocam normal fatura ilkellikten başka birşey değil. kendimi inşaat malzemesi satıyormuş gibi hissediyorum keserken