Merhaba arkadaşlar, çok araştırdım ancak doğru bir sonuç elde edemedim. Herkes kafasına göre bir şeyler yazmış, birisi zararlı değil diyor diğeri zararlı diyor. Birisi belli bir zaman sonra kullanıp bıraktığınız da kaslarda sarkma oluyor vs. diyor. Tam olarak protein tozunun amacı nedir ve zararlı mıdır? Ayrıca söylendiği gibi ben 6 ay kullanıp bıraksam sonrasında sarkmalar vs. olur mu? Ayrıca yeni spora başlayacağım için ne önerirsiniz? Protein tozuna 3 ay sonra başlayacaksın diyenler var. Spor yapan kişilerde genel olarak bu konu hakkında yorum yaparsa sevinirim.
Profesyonel bir sporcu olarak kısa ve net bilgi vereceğim, protein tozları ek besin takviyeleridir, tavuk, balık, kırmızı et veya yumurta gibi çoğaltabileceğimiz protein kaynaklarından hiç bir farkı yoktur. Peki neden protein tozu çıkmıştır ? Madem protein ihtiyacımızı doğal gıdalardan elde edebiliyoruz böyle şeylere gerek var mı diye sorabilirsiniz, ben size bunu açıklayayım ki eksiksiz kafanıza tam otursun. Ben günde 5 öğün ile besleniyorum, ortalama olarak 1 kg et yiyorum, 6-8 adet yumurta tüketiyorum, bazı günler iş yoğunluğu yada farklı sebeplerden dolayı mutfak düzenim bozulmak zorunda kalıyor, tam bu noktada protein tozunu devreye sokuyorum, bu tür besin takviyelerinin asıl çıkış sebepleri kendimden örnek verdiğime benzer durumlardır, her zaman bu tür besin takviyelerini doğal gıdalardan almak en iyisidir ancak protein tozlarını kullanmanızda en ufak bir sakınca bile yoktur, gönül rahatlığı ile kullanabilirsiniz.