Elementary, mint ve ubuntu arasındayım. Biraz araştırıp bakacağım. Sanırım en şık görünüme sahip olan ve en stabil çalışanı elementary.
Öncelikle Elementary stabil değil. Luna sürümünden bu yana istikrar sağlayamadılar, kurduğun zaman yavaşlık yaşayacağına eminim.
Ubuntu başlangıç için güzel ancak Unity'de hafif bir sistem değil. Tarayıcı açmaya çalışırken, onu bunu yaparken fanı çalıştırabilir, kasma yaşatabilir.
Linux Mint 18.1 XFCE ise en hafif şekilde çalışabilecek ve sorun yaratmayacak dağıtım olacaktır senin için.
Benimde gönlüm Ubuntu diyor

ancak mantıklı bir karar alman gerekirse Linux Mint 18.1 XFCE en iyisi olacaktır. Tasarımsal olarakda kötü değildir.
Eğer illada Mac Os gibi bir görünüm elde edeceğim diyorsan. Ubuntu Gnome 16.04 + Gnome Shell Tema + Plank kurmanı öneririm.