Yazdığınız kod doğru, eğitim üyesinin idsi 42 ise direk 42 diye kayıt etmeside normal.
Siz bu idyi(42) bölüp ayrı ayrı kaydetmek istiyorsanız(4 ve 2 olarak) şu kod işinize yarayacaktır.

$sql = mysql_query("select * from uyeler where dep_id = '$departman' and poz_id='$posizyon'");
while($liste = mysql_fetch_array($sql))
{
$egitimuyesi =  $liste["id"];
echo $egitimuyesi;
 
$egitimuyesiidbol = str_split($egitimuyesi);

for($x=0;$x<count($egitimuyesiidbol);$x++){
    $egitimuyesiid = $egitimuyesiidbol[$x];
    //exit();
@$sql = "insert into icegitim (posizyon ,
departman ,
video , videoresmi , uye_id)
values ('$posizyon','$departman', '$video', '$videoresmi', '$egitimuyesiid')";
$kayit = mysql_query($sql) or die(mysql_error()) ;
echo "Kayıt Başarı İle Yapıldı"; 
}

}