İlk önce herhangibir hastaneden alınmış rapor ile, 6 aydan uzun bir sürede iyileşmeyen bir hastalığınız veya 6 aydan uzun süren bir tedavi yönteminiz olduğunu ispatlayabilirseniz, askeri şubeye o rapor ile gidip tecilinizi uzatıyorsunuz. Veya, askeri şubeye gidip, askere hastaneye sevk istiyor, orada bulunun askeri hekimler tarafından incelendikten sonra, askere elverişli değildir raporu, veya 6 ay sonra tekrar gel, bir daha kontrol edelim cevabı, yada kontrol edecek birşey yok, askere gidiyorsun yanıtını alıyorsunuz. Yani iş her türlü askeri hastanede bitiyor. Fakat şubenin sizi sevk ettiği hastanede sizinle ilgilenebilecek bir poliklinik veya klinik yok ise, o hastane de sizi başka bir askeri hastaneye sevk ediyor.