yurtdışından gelen ürünlerde eğer ptt görevlisi kutuyu açarsa sizden açma bedeli kesiyordu , belki de burdan giden kargo orada açılmıştır ve sizden istenen bedel de bu açma bedelidir. sadece tahmini.