Amacına göre farklı kullanımları var. Eğer konu listesinde kullanacaksan :
<h1><a href="" title="R10 ile ilgili bilgiler">R10 Nedir?</a></h1>
Konu detay sayfasında içerik başlığı olarak kullanacaksan
<h1>R10 Nedir?</h1>
şeklinde kullanabilirsin. İhtiyacın yoksa h1 tagı için title kullanmana gerek yok. Misal sağlık konusu yazıyorsundur ve hastalığın Latince ismini başlık olarak seçmişsindir. "Seboreik Dertmatit" gibi. Burada h1'e title verip Türkçe karşılığını yazabilirsin.
<h1 title="Saç Egzeması">Seboreik dermatit</h1> gibi.
Konu içinde tekrar konuya link vermene gerek yok. Bir artısı olmaz. Eksisi de olmaz ama mümkün olduğunca gereksiz kodlamadan kaçınmak en iyisi. Seo'da olabildiğince sade olmak gerek.