adobe after effect ile bir aralar bende çok uğraşmışştım. sefer arkadaş yazınca aklıma geldi. video efek işlerinin kralı bir program. green screen felan her türlü efekti yapabilirsin. bu programda kendine ben bu işi çözdüm diyorsan programa script yazman gerek bence. bu script dediğimiz olay java script olayı gibi bir şey. ben herşeyini iyice kurcalamıştım öğrendim de sayılır az buçuk ama script yazma olayına gelince orda takıldım. script yazma dediğimiz olay misal hazır eklentilerle veya ayarlarla yapılamayacak bir durum. örnek vermek gerekirse bir arabının egzozusundan çıkan duman efekti. hazır ekipmanlar sadece aynı süreklilikte ve insanın anlayabileceği şekilde efek verirler. oysa script ile bunu random yai rastgele oluyormuş gibi gösterip doğal kendiliğinden ortaya çıkan bir şey gibi sunuyorsun. duman örneği sadece basit bir örnek. dediğim gibi efekt programlarında en iyisi adobe after efect ve eğer script yazacak konuma geldiysen bilki sende profesyonel olmuşsundur. diğer şeyler basit birkaç haftada yine öğrenirsin. bu senin heveslilik durumuna bağlı. zaten video programlarında genel geçer bazı şeyler var dosya bölümü efek bölümü video ve ses bölümü. aslında yazılacak çok şey var ama kısaca belirtmek istedim yinede.