teknohaberci adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Abim seneler önce çıkarmıştı ve uzun süredir gemide çalışıyor. Şimdi aradım sordum senin için.

Kursu varmış. Gemiadamı belgesi veren bir kurs bulup kursa gidiyorsun. Seçim senin makina ya da güverte seçenekleri var dedi. Sonra da sınavı varmış. Sınavı kazanman lazım tabi. Daha sonra çalıştıkça gene ilerlemek için sınavlar oluyormuş zamanla ilerliyormuşsun. Gemiadamı cüzdanı yanında o pasaport da çıkarmıştı. 2016 da değişecekmiş sistem. Şu an için kolaymış. Sistem değiştiğinde meslekte alaylılara ilerleme hakkı ortadan kaldırılacak vs dedi.

Böyle işte.

Sanırım özetle yaşadığın yerde kursunu bulman lazım. Ve biraz da para harcıyorsun.
Zaman ayırıp ilgilendiğiniz için çok teşekkür ederim.

Şuanda izmirdeyim araştırıp bi yer bulurum inşallah.