Vatan bilgisayarı kaliteli ve müşteri ilişkilerini önemseyen bir firma olarak düşünürdüm ama yaşadığım bir olay beni düşüncelerimi yeniden gözden geçirmeye yöneltti. Çarşamba günü bir arkadaşım doğum günü hediyesi olarak bana 22' monitör sipariş vermek isterken yanlışlıkla Sunny marka 22' LED TV sipariş etmiş. Arkadaşım ortalama bir internet kullanıcısı, vatan bilgisayarın web sitesinde hakikaten monitörler bölümünü bulmak ortalama bir kullanıcı için pek kolay değil, manşet bölümünde gördüğü led tv yi monitördür diye hemen sipariş vermiş (birazda işi aceleye getirmiş doğum gününe yetişsin diye) Cuma günü ürün adresime kargoyla teslim edildi. Önce şaşırdım çünkü evde zaten 40' led tv var, arkadaşım neden ikinci bir 22 led tv alıp hediye etsin ki diye düşünürken o an telefon çaldı arkadaşımda nasıl beğendin mi hediyeni dedi bende teşekkürler ama ne gerek vardı dedim olsun yeni bir monitörle daha iyi bir yıl geçirirsin dedi bende sağol ama bu tv monitör değil dedim çocuk bir anda hadi yaa ciddi misin oldu bende evet dedim aha kumandası bile var dedim
Neyse tamam değiştiririz monitör alırız dedim buldum beğendim bir tane monitör web sitesinden, bugünde gittim bir şubeye ve ürün değiştirmek istiyorum monitör alınmak istenirken yanlışlıkla TV alınmış dedim müşteri hizmetleri yetkilisi bayan arkadaş üzgünüm ama TV ler de ne iade alabiliyoruz ne de değişim yapabiliyoruz diye cevap verdi. Allah Allah, oda da koskoca bir panoda 15 gün koşulsuz ürün iadesi yapılabileceğini belirten bir poster var, her ne kadar iade şartlarını okumasam da normalde benim mantığıma göre dün alınan ürün ertesi gün değiştirilebilinir. Sonuçta ücret iadesi istemiyorum, işimi görecek üstelik TV'den daha pahalı olan bir monitör almak istiyorum. Israrcı olduğumu görünce peki kutusu açıldı mı beyefendi diye sordu evet açıldı dedim kargoyla gelen her ürünü açar bakarım dedim. Kutusu açıldığı için maalesef iade veya değişim yapamıyoruz dedi. Gerekçe olarak hem TV ürünü olması hem de bandrolsüz ürün olmasını gösterdi, söylediğine göre 15 gün koşulsuz iade yalnızca bandrolü bulunan ürünlerde geçerliymiş. Hasbinallah dedim tatsızlık çıkarmaya gerek yok bu işin tüketici hukuki yönünü bir öğrenelim diye çıktım geldim. İyi bari kullanmaya çalışayım dedim deneme amaçlı evdeki kullanmadığım bir kasaya taktım HDMI ile bağlayıp görüntü kalitesine bakayım dedim ama maalesef HDMI girişte 800*600 çözünürlüğün üstünü desteklemiyor TV, mecbur VGA ile bağlamak zorunda kaldım e VGA'nında görüntü kalitesi standart kalite oldu şu aşamada monitör olarak kullanmak istemiyorum bu cihazı. Aklıma ilk olarak sikayetvar.com'a şikayet açarak tüketici hakkımı aramak geldi ama önce bir buradan konu açarak sizinle bir istişare edeyim dedim. Sizce ne yapmam gerek bu durumda?
Yanlışlıkla alınan LED TV bu linkte Benim almak istediğim LED Monitör bu linkte