Tabela vergisi diye bir şey var ki, çok fena. Işıklı olursa ayrı para, totem olursa bambaşka bir para.

5-6 ay önce bu tabela vergisini ödemek için belediyeye gittim. Bankonun arkasında bir erkek bir kadın iki çalışan var. Kadın erkeğe döndü ve bilgisayarı göstererek "Bunu totem yazayım mı?" dedi. Dayanamadım uzandım baktım. Ekranda (muhtemelen) yandex sokak haritası açık. Abla Antalya yeni sanayide dükkanların olduğu sokağı dolaşıyor ekrandan. Totem dediği de şaka gibi. Biri dükkanın önüne saçtan levha koymuş, üzerine "bilmemne yapılır" gibi bir şey yazmış. Levha yerden 50 cm yukarıda ve iki ayak üzerinde duruyor, üflesen yıkılacak ve boyu 1 metre var yok. Dayanamadım; "Yahu o totem olur mu Allah aşıkına, siz ne yapıyorsunuz?" diye çemkirdim de yazmadılar. Yazsalar o dükkan sahibinin ne zaman haberi olacak, haberi olana kadar ne kadar faiz yiyecek bir de totem parası ödeyecek.

O gün 3500 lira tabela vergisi ödedim.