Şöyle basit bir şey yapabilirsin gibime geliyor. Başka sayfalarda isen ve sana mesaj gelirse haberdar olursun. Sesli uyarı çaldırabilirsin üyenin bilgisayarında. Ben mantığını anlatayım gerisini sen yap:

Şu kodu header template içine ekle:

<head>
<script src="http://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.9.1/jquery.min.js"></script>

<script type="text/javascript">
	function loadLog() 
	{$.ajax( {		
	url:"1.php", 
	cache:false,
	success: function(sonuc) {
$('#durum').html(sonuc);
	}
	
	} ) } 
			;

		$(document).ready(function() {
	setInterval (loadLog, 3000);	
});
</script>
</head><body>
<div id="durum"></div>
</body>
1.php dosyası içinede şu kodu ekleyeceksin. Tabii 1.php dosyasını vbulletine göre ayarlayıp, login olan kişiye yeni pm gelmiş mi gelmemiş mi onu check ettireceksin. Mesaj gelmiş ise çıktısı şöyle bişey olacak 1.php'nin.

<audio  autoplay >
  <source src="notify.ogg" type="audio/ogg">
  <source src="notify.mp3" type="audio/mpeg">
  <source src="notify.wav" type="audio/wav">
</audio>