Halk neyse yorumcularda o. Bilimsel verilere dayanan bir analizi yapan zaten TVde barinamaz. Yurdum insani oyle sebep-sonuc iliskisi kuran, verilerle konusan insani sevmez. Kahve agziyla konusanlar TVlerde rating yapar. Sadece futbol degil, her alanda bu boyle malesef. TVlerde hayir kurumu degil, ratingi cok alani cikarmak zorunda. SOnucta kahve agzi tutuyorsa, o adamlar cikar. Bu adamlar her hafta 180 derece donebilirler, donmelerinde sorun yok, zaten halk donduklerini anlamaz. O kadar kafa basmaz ortalama vatandasta. Bizde gecmis diye bisey yoktur, soz verilir, ama sozu tutma gibi bisey yoktur. Mesela Aykut Kocaman 2 aya kalmaz takim super olacak der, 8 ay gecer, hala ayni tas ayni hamam. Bir kisi bile 8 ay once soz verdin, bu takim ne is diye sormaz. Yenerse, ondan krali yok, yenilirse ondan kotusu yok. Halbuki takim hep ayni, degisen tek sey havalarin isinmasiyla FBnin teknik oyuncularinin kendilerini gostermesi. Yoksa 6 ay onceki takimla bu birebir ayni.

Sadece spor degil, memlekette her sey boyle. Siyasi sahsiyetler bile Libyada ne isimiz var allahaskina der, 2 gun sonra Nato libyalilar icin libyaya girmeli der, sor halka bu siyasetci nasildir diye, cok delikanli adamdir, agzindan cikan laf dogrudur der. Uzun lafin kisasi suc yorumcularda degil, denize donla giren lumpen kulturunde. Bu kitle cogunluk oldugu icinde bunlarin istedigi TVlerde oynar, bunlarin anlayabilecegi yorumcular TVde yorum yapar.