hocam aciliyet işini hallettim.şuan acelesi yok ama öğrenebilirsem iyi olur.

hocam biz normalde php de a="a1=oktay&a2=r1" diye bir değişken tanımlarlarsak burada a değişkeni bir bütün olarak kabul ediliyor sadecen ama php de parse_str(a) dedikten sonra php kendi otamatik olarak a1 ve a2 olarak iki değişken tanımlıyor. ve a1=oktay a2=r10 yapıyor.

bir nevi bizim querystring("") ile aldığımız değişkenler gibi.ama o bunu sayfanın urlsinden yapmadan normal bir string den de yapabiliyor

ben split ler ile bölerek çözdüm ama zahmetli ve hataya açık oluyor