access her zaman sorundur hiç tavsiye etmem. yeni sql server 2012 ile local DB isminde accecss mantıgında bi sql geldi. Dosya tabanlı sunucu ile illla çalışacağız accessden vazgeçmem linq to sql den bile vazgeçerim access için diyorsaniz. Web servis yazin. onu IIS de yayinların parametre olarak sorgu alsin. size sonucu XML olarak (aslinda binary olarak da serilize edilebilir class olarak gönderir) kısaca sorguyu gönderir sonucu alır kullanırsınız. klasik web servis yazmak asp.net ile web site yapmaktan hiç varkı yoktur son derece basıttır. hem uygulamayı katmanlara ayırmıs olusrusnuz.