kendin bir sayaç yapıp koysan aynı yorma etkisini yapacaktır yaklaşık olarak.
işlem dediğin kadar ufaksa cron a bağla gitsin...
ama yine de crona eklediğin sayfayı en optimize halde koymakta fayda var.