özelden server root bilgilerini ve varsa panel bilgilerini yollarsan bakayım?
yada sadece dosya sunucusu olarak kullanıyorsanız tavsiyem nginx kurmanız. statik dosyalarda apacheden çok daha başarılı.
ben kendi ubuntu serverımda nginx kullanıyorum, apacheye göre gözle görülür, gönülde hissedilir derecede bir hızlanma var ayrıca fastcgi ile php çalıştırılınca da apacheye göre yine daha hızlı çalışıyor.
ben de nginx'i öneririm. yüksek hitli, php bir siten var ise bence sistem kaynaklarını daha az yoracak olan nginx+php-fastcgi kullanmalısın.