üniversitelerin kendi yönetmeliklerine bakılırsa hemen bütün programlarda, öğrencilerin derslerin %70'ine katılmaları zorunludur.
ama bazen bazı derslerin hocaları _ottomanempire_ 'ın dediği gibi, inisiyatif kullanarak derse devam şartı aramıyor. ya da en azından devamsızlıktan öğrenciyi sınıfta bırakmıyor.