Arkadaşlar merhaba

Şuan aklımda 2 tür yatırım var başkasına kafam yatmıyor.Bunlardan 1.si altın alıp yatırmak uzun vadeli diğeri de b tipi fon.Yalnız b tipi fon ne kadr kazandırır riski nedir ne değildir tam bilmiyorum biraz açıklama yapabilir misiniz?Altın mı daha iyi b tipi fon mu getiri olarak rakamlarla açıklayabilmemiz mümkün mü?Mesela geçen yaz 65tl ye aldığım küçük altın şuanda 80-85tl civarı bu şekilde rakamlarla açıklayabilmek mümkün mü 2 sini de özellikle b tipi fonu

yatırım uzun vadeli olacaktır ve çok zor durumda kalınırsa elden çıkarılablmelidir